Energi- og telekoncernen SE, der blandt andet ejer Stofa, har indgået en aftale med svenske Teracom Group AB om køb af Boxer TV A/S. Med købet af Boxer TV får SE 280.000 nye TV-kunder, når de overtager forretningen fra Teracom Group AB, står der i pressemeddelelsen.
SE ønsker at forstærke sin tv-forretning og dermed sikre danske seere mere konkurrence, bedre indhold og konkurrencedygtige priser. Købsaftalen er betinget af godkendelser fra myndighederne.
– TV markedet i Danmark er under markant forandring og konkurrencesituationen er intens for alle markedsaktører. Med købet af Boxer TV vil vi stå endnu stærkere i den konkurrence. Vi er to virksomheder, der bygger på en fælles ambition, som handler om at være frontløbere for et friere tv-valg. Men vi deler også ambitionen om, at nå ud til hele Danmark – også i de tyndtbefolkede områder. Den fælles retning binder os sammen, og den linje vil vi med både Stofa og Boxer TV fortsat arbejde for, siger adm. direktør Niels Duedahl i SE-koncernen.
Fokus på bedre digitale oplevelser
Ifølge pressemeddelelsen er opkøbet en del af en strategi, der peger frem mod 2025, der skal gøre SE-forretningen mere digital, skriver selskabet.
Selskabet vil samtidig samle sine aktiviteter om færre, men større forretningsområder. Det skal give mere national tyngde, og opkøbet af Boxer sker som en del af den strategi, lyder det i meddelelsen.
– Hvis du vil være konkurrencedygtig og effektiv på tv-markedet, er du nødt til at have en vis volumen. Med Boxer TV får vi ekstra tyngde, som dels giver os endnu bedre muligheder for at levere godt tv til konkurrencedygtige priser og som dels gør det muligt for os, at investere i fremtidens tv-produkt. Derudover ser vi ikke mindst meget frem til, at kunne byde Boxer TVs mange dygtige medarbejdere velkommen i SE-familien”, forklarer en forventningsfuld Niels Duedahl.
Nu venter der en godkendelsesproces ved myndighederne, og afgørelserne herfra forventes senest at falde på plads i løbet af 2017.
Kilde: SE presse