antenne opsætning

Opsætning af antenne

Har du brug for en ny tv antenne? Få svar her
Ring 4248 8000

Har du brug for en ny antenne?

Vi kan hjælpe dig, både med levering og og opsætning af antenne.

Hvis du har en gammel antenne kan du med fordel skifte den til en ny. Der er fordi frekvensbåndet, hvorfra vi modtager tv signalet, er lavet om for et gøre plads til mobilt bredbånd.

Ved at udskifte din gamle antenne undgår du dermed støj fra mobilt bredbånd. Især 4G-netværket kan have betydning på dit tv signal, da det sender på frekvenser, som tidligere har været reserveret til tv.

Hvad kan vi hjælpe med?

Hvad kan vi hjælpe med?

  • Opsætning af tv antenne
  • Opsætning  af digital stueantenne
  • Indendørs antenne
  • Nedtagning af antenne

Har du flimmer på skærmen eller udfald i dit tv signal?

Der kan være flere ting i vejen.

  1. Dit antenne signal kan være svagt og skal forstærkes. Det signal du modtager kan være godt nok, men bare ikke stærkt nok. I dette tilfælde kan en antenneforstærker være en god løsning.
  2. Dit antennesignal modtager støj fra andre signaler, som fx mobiltelefoner, trådløse netværk og babyalarmer. I dette tilfælde vil en antenneforstærker ikke fikse problemet. Den vil i stedet forstærke den støj du har på signalet og i realiteten gøre problemet værre.

Vi kan løse dette for dig og finde ud af, hvad der er årsagen til det dårlige signal, med vores måleudstyr.

Læs mere om antenneforstærker her

Andre årsager til dårligt tv signal

Hvis man ikke har en HF-tæt fordeling vil man få problemer med tv signalet, hvis en mobiltelefon eller et mobilt bredbånd er i nærheden.

Det klarer vi nemt med de rigtige stik, kabler og fordelere. Spørg antennemanden? Ring 4248 8000

Triax antenner

Triax antenner

Vi bruger Triax antenner. Det gør vi fordi de er produceret til at kunne modstå de hårde vejrforhold ved kyster og i områder der er udsat for megen vind eller sol, som vi har i Danmark. Triax anvender kvalitets materialer og tester deres antenner grundigt.

Bestil antennemontør?

Har du nogen spørgsmål?

Få svar her eller send os en mail via kontaktformularen her på siden.

Hvad er en digital stueantenne?

Alle antenner er i realiteten digitale. Det er signalet, der der digitalt, og alle antenner man modtage digitale signaler. En stueantenne er en indendørs antenne. Antennesignalet skal være ekstra godt for at du kan få et godt signal med en digital stueantenne, da det skal nå igennem vægge.

Hvad er en antenneforstærker?

En antenneforstærker bruges fx i tilfælde af at dit antenne signal ikke er stærkt nok til at nå ud til alle antennestik i dit hjem. Inden du køber en antenneforstærker skal du være sikker på at dit antenne signal er ikke modtager støj fra andre signaler, da en antenneforstærker i denne tilfælde ikke vil løse problemet. Men blot forstærke den støj du har på signalet.

Boxer digitalt antenne TV

Er der problemer med antennesignalet i hjemmet eller sommerhuset, så kommer vi gerne og får det fixet.